Városlista
2024. szeptember 20, péntek - Friderika

Hírek

2016. Április 09. 09:03, szombat | Életmód
Forrás: mti

Több mint egymillió dolláros iparág lehet az eSport Magyarországon 2018-ra

Több mint egymillió dolláros iparág lehet az eSport Magyarországon 2018-ra

Folyamatosan nő az érdeklődés a versenyszerűen űzött online játékok, az eSportok iránt, az iparág árbevétele 2018-ra meghaladhatja az egymillió dollárt (274 millió forint) Magyarországon

- derül ki a PayPal online pénzügyi szolgáltató megbízásából a SuperData piackutató által készített reprezentatív felmérésből.
Az MTI-hez eljuttatott tájékoztatás szerint a magyar rajongótábor jelenleg 223 ezerre tehető és várhatóan 2018-ig megduplázódik. A kutatás szerint Magyarországon az iparág árbevétele jelenleg 527 ezer dollár, ami az európai átlagosan 14 százalékos éves növekedési rátával számolva jövőre több mint 772 ezer dollárt jelent.

Matt Komorowski, a PayPal közép-kelet-európai régióért felelős értékesítési vezetője a tájékoztatásban elmondta: az elmúlt években folyamatosan nő a digitális termékek piaca, de az eSportok ehhez képest is igen komoly áttörést hoztak a területen.

A kutatás szerint Európában az eSport jelenleg több mint 300 millió dolláros piac, mintegy 23 milliós közönséggel, és gyorsan nő. Az iparág átlagos éves növekedési rátáját az előrejelzések 14 százalékra becsülik, ami azt jelenti, hogy 2017-ben a 343 millió dollárt, 2018-ban pedig akár a 390 millió dollárt is elérheti.

A SuperData kutatása szerint az európai eSport közönség 78 százalékát olyan férfiak alkotják, akik vagy a 18-24, vagy a 25-34 közötti korosztályba tartoznak, az átlag rajongó évente 13,3 dollárt költ hobbijára. A magyar eSport rajongótábor 42 százaléka a 18-24 éves, 24 százalék pedig a 25-34 éves korosztályból kerül ki, valamint a közönség 15 százaléka nő. A legfiatalabb korosztályt tekintve a magyarországi rajongók 5 százaléka tartozik a 13-17 éves korosztályba, ami az európai átlag (13 százalék) kevesebb mint fele.

Az európai eSport piac című kutatást a SuperData Research készítette Csehországban, Franciaországban, Görögországban, Lengyelországban, Oroszországban, Spanyolországban, Olaszországban és Magyarországon. Az eredmények országonként legalább 1000 fős fogyasztói minta válaszain és a SuperData havi rendszerességgel gyűjtött tranzakciós adatain alapulnak - áll a közleményben.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Szeptember 19. 15:29, csütörtök | Életmód

Nagy Márton: tervben van a fogyasztóvédelmi intézményrendszer megerősítése

Jelenleg vizsgálat zajlik a Microsoft és a Temu ellen.

2024. Szeptember 19. 06:00, csütörtök | Életmód

NMHH: az internethasználatban Magyarország az első tíz között van az Európai Unióban

Az elmúlt évtizedben gyorsabban nőtt az internethasználók aránya Magyarországon, mint más uniós országokban, így az ország a webhasználatban nagyot lépett előre

2024. Szeptember 18. 06:00, szerda | Életmód

Nagy Márton: ösztönözni kell a mesterséges intelligencia vállalati felhasználását

A kormány kiemelt célja a hazai kkv-k versenyképességének fejlesztése, ehhez ösztönözni kell a mesterséges intelligencia (MI) vállalati felhasználását

2024. Szeptember 18. 06:00, szerda | Életmód

Szeptember végén kerül a mozikba a Kaláka együttesről szóló dokumentumfilm

Szeptember 26-tól vetítik országszerte a mozik a legendás Kaláka együttesről szóló, Kaláka - a Kárpátoktól a Karib-tengerig című egész estés dokumentumfilmet, Pigniczky Réka rendezését.