Hírek
2017. Július 04. 07:42, kedd |
Belföld
Forrás: mti
Lezárult a feltöltőkártyák adategyeztetése
Lezárult a feltöltőkártyás mobiltelefon előfizetések adategyeztetése, a nem azonosított SIM-káryákat a szolgáltatóknak július 1-jén a jogszabály szerint ki kellett kapcsolniuk.
A szolgáltatóknál az ügyfelek néhány esetben jelezték, hogy bár sikeres volt az adategyeztetésük, SIM-kártyájukat mégis lekapcsolták, a telekommunikációs cégek ezeket a panaszokat kiemelten kezelik, és kivizsgálják a problémás eseteket - közölte a Telenor és a Telekom az MTI érdeklődésére.
A Telenor hétfőn azt közölte: több mint 1 millió sikeres feltöltőkártyás adategyeztetést követően körülbelül 30 ügyfél jelezte eddig, hogy lekapcsolták a kártyáikat, pedig ők úgy tudják, hogy megtörtént az adategyeztetés. Ezeket az eseteket kiemelten kezeli a cég, elkezdődött az ügyek kivizsgálása.
Technikai hiba is előfordulhatott, ez esetben a cég elnézést kér és az érintett ügyfeleket kompenzálja a kellemetlenségért, valamint kártyáikat visszaállítja - tették hozzá.
Megjegyezték, a Telenor korábban már jelezte, hogy a feltöltőkártyás adategyeztetés folyamata jelentős adminisztrációs terhet jelent a társaság ügyfeleinek, továbbá a rövid határidő és a Belügyminisztérium adatbázisának fennakadásai is nehezítették a folyamatot.
A közleményben ismét felhívták a figyelmet, hogy június 30-án minden SIM-kártyára, amelynek adategyeztetése nem történt meg, egy egyedi azonosító kódot tartalmazó SMS érkezett. Ezzel a kóddal az ügyfelek július 6-tól tudnak belépni a www.telenor.hu oldalon található online felületre, ahol új szerződést köthetnek, de bármely Telenor-üzletben személyesen is megköthetik az új szerződéseket. Augusztus 31-ig az új szerződéssel a korábbi feltöltőkártyás hívószám és a kártyán lévő egyenleg is visszaállítható, ezt követően 2018. február 28-ig pedig korábbi hívószámukat kaphatják vissza az ügyfelek.
A Magyar Telekom arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a cég regisztrációban érintett ügyfeleinek csak egy kis része tapasztalhatta azt vasárnap, hogy sikeres regisztrációja ellenére nem tudott hívást indítani. A Telekom már vasárnap kijavította a problémát, így hétfőn már csak egyedi esetek maradhattak megoldatlanok.
Azonban arra is felhívták a figyelmet, hogy mivel a Telekom rendelkezik a legnagyobb ügyfélbázissal Magyarországon, ügyfélszolgálati vonalai, csatornái jelenleg terheltek.
A tájékoztatás szerint hétfőn elsősorban azért keresték meg az ügyfelek (akik nem teljesítették az adategyeztetést a megadott határidőben) a vállalatot, hogy új szerződést kössenek régi számuk és egyenlegük megtartásával.
A Telekom korábban azt közölte, hogy a nem regisztrált SIM-kártyákra olyan kódot küldenek SMS-üzenetben, amellyel szeptember 30-ig online is meg lehet kötni az új szerződést és ezzel visszaállhat a régi hívószám, valamint az egyenleg.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 23. 08:23, szombat | Belföld
Mávinform: helyreállították a pénteken leszakadt felsővezetéket Kelenföldön
Valamennyi vágányt átadtak a vonatforgalom részére Budapesten, a kelenföldi állomáson, miután szombaton hajnalban befejezték a pénteken leszakadt felsővezeték végleges helyreállítását
2024. November 23. 08:22, szombat | Belföld
Orbán Viktor: december 12-én szavazhatják meg Románia és Bulgária schengeni csatlakozását
Az Európai Unió tagállamainak belügyminiszterei december 12-én szavaznak Brüsszelben arról a magyar előterjesztésről, amely Románia és Bulgária schengeni csatlakozásáról szól -
2024. November 23. 08:20, szombat | Belföld
Kövér László: lehetőséget kell adni a tehetség és a szorgalom kibontakozásának
Fontos, hogy lehetőséget adjunk a gyerekekben meglévő tehetség és szorgalom kibontakozásának, az ösztöndíjrendszer pedig biztonságot ad tanulmányaikhoz –